Комисията за защита на конкуренцията глобява „Интерснак България” ЕООД и „Публисис” АД съответно с 246 180 лева и 172 225 лева за заблуждаваща реклама, съобщиха от комисията.
Производството на КЗК е образувано във връзка с масираната рекламна кампания на ядките „Чипи”. Мотото на рекламата „От нашето по-хубаво няма” е представено на фона на ритъма на тъпан, като ядките се подреждат и изобразяват типични български картини.
Разследването на комисията обаче установило, че с изключение на слънчогледовите семки, всички останали ядки на марката – фъстъци, кашу, лешник, бадем и шам фъстък, се произвеждат от „Флипер Комимпекс” – Румъния, въз основа на разработени от "Интерснак България" спецификации.
Суровините пък се доставят от различни страни производители – Аржентина, Китай, Иран, Турция, Мозамбик, САЩ.
Комисията смята, че рекламната стратегия цели да наблегне именно върху произхода на продуктите като произведени в България и в този смисъл има заблуждаващ характер.
От КЗК припомнят, че заблуждаваща е всяка реклама, която по някакъв начин, включително чрез представянето, подвежда или може да подведе потенциалните потребители.