Одит в БДЖ, при който са установени нарушения за над 127 млн. евро, е предаден на прокуратурата, съобщи транспортният министър Александър Цветков.
Най-фрапантната сделка в железницата е тази с доставката на рециклирани вагони, които според документите трябва да са доставени, но реално ги няма, коментира пред bTV министър Цветков.
Вагоните е трябвало да бъдат доставени от Франция и Германия, като цената на един е 550 хиляди евро.
Миналата година са доставени 12 такива вагона, като 6 от тях вече не са в експлоатация заради различни повреди.
Останалите 18 вагона изобщо не са в България, но пък са приети с приемателни протоколи и са платени 85% от тях.
Александър Цветков каза, че одитът в железниците е приключил преди дни, а скандалните договори са подписвани от бившия директор на БДЖ с одобрението на Съвета на директорите и транспортното министерство.
По отношение на заплатите на работещите в жележниците транспортният министър увери, че те няма да се бавят, тъй като е въведена "желязна” финансова дисциплина и сериозен контрол".
Най-големият проблем на БДЖ обаче продължават да бъдат натрупаните дългосрочни задължения, които са достигнали близо 550 млн. лева, а към доставчици те са около 170 млн. лева.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.