С 25% са се увеличили приходите от билети, издавани от превозния персонал във влаковете за май спрямо същия период на миналата година. За юни пък този процент е 30, информират от БДЖ.
Оттам допълват, че постоянно се предприемат действия за превенция на пътуванията гратис.
За тази цел се извършват допълнителни внезапни проверки във влаковете от съответните контролни органи на дружеството.
Естеството на тези проверки е свързано както с проверяването на превозните документи и таксуването на пътниците без билети, така и с упражняването на контрол върху качественото и своевременно изпълнение на служебните задължения от превозния персонал.
Паралелно с тези предприемани мерки се провеждат и организирани проверки съвместно със служители от Транспортната полиция.
За последните три месеца са проверени средно по 573 влака на месец и е потърсена отговорност за различни нарушения от общо 93-ма служители на превозни бригади.
От БДЖ уточняват, че пътниците без билети пътуват основно на къси разстояния, предимно в пътническите и крайградските пътнически влакове с т.нар. работнически и ученически характер.
Проблемът с нередовните пътници е най-сериозен в крайградските линии около София (направленията са от Ихтиман и Лакатник към София, както и в обратната посока).
Националният железопътен превозвач напомня, че превозният документ представлява и застраховка на пътника.
Опитите за пътуване гратис ощетяват добросъвестните клиенти на „Български държавни железници” и нанася финансови загуби на дружеството, а с това и ограничават неговите възможности да инвестира в подобряване на състоянието на подвижния състав и повишаване качеството на обслужване, отчитат от БДЖ.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.