Грубите жестове са рядкост върху пощенските марки, но най-известната марка на Украйна изобразява именно такъв. На нея се вижда как войник вдига среден пръст към руски военен кораб. Тя бе пусната в продажба след сблъсака на Змийския остров в първия ден от пълномащабното нахлуване преди близо три години.
Руснаците поискаха капитулация, но украинците отказаха, използвайки леко груб език.
Въпросният военен кораб, крайцерът "Москва", беше потопен от украинците два дни след издаването на марката и беше разпродаден в рамките на седмица след пускането му в продажба. Значението на печата е толкова голямо, че всичко, което остана, беше дадено на правителствени делегации, представляващи Украйна на световната сцена.
Игор Смилянски, ръководителят на украинската пощенска компания Ukrposhta, признава, че това е била рискована стъпка.
"Това беше мое решение. Казах - не ме интересува какво мислят другите. Просто вярвам, че това е правилното нещо", казва той пред BBC. „Знам, че нарушава всички филателни правила [изследване на марките]. Но ние сме за нарушаване на правилата.“
Ukrposhta често тества дизайна си пред обществеността и резултатите от подобни онлайн анкети също са много политически.
Така се появи най-продаваната марка в Украйна, показваща украински трактор, теглещ пленен руски танк, и включваща популярния военен поздрав: „Добър вечер, ние сме от Украйна“.
Ukrposhta е продала около осем милиона такива марки.
Пощенските марки, изобразяващи прочутото украинско куче Патрон, надушващо мини, спечелиха на Ukrposhta около $500 000 (£400 000): 80% от парите бяха изразходвани за оборудване за разминиране, а останалите за приюти за животни.
Друг печат на стенопис, оставен от известния художник на графити Банкси върху сграда, разрушена от обстрел край Киев, помогна за финансирането на 10 бомбоубежища. Тази марка включва друг популярен, но неподлежащ на печат в медия украински лозунг – този път насочен срещу Владимир Путин.
Игор Смилянски казва, че към марките на Укрпоща е добавена доза хумор, за да се поддържа украинският морал по време на войната с Русия.
„Хуморът се превърна в бойна сила за украинците в тази война“, казва той пред BBC. „Дори и най-трудните обстоятелства трябва да се приемат с чувство за хумор. И това е нещото, за което понякога са нашите печати.“
Оскар Йънг от базираните в Обединеното кралство търговци на марки и аукционери Стенли Гибънс казва, че подходът на Украйна към марките, като ги фокусира върху войната, е много необичаен.
„Като цяло марките са артистични и учтиви, но да излезеш по пътя си и да бъдеш доста груб, да използваш нецензурни думи и да бъдеш много жестикулиращ върху марките – това е доста уникално за тези конкретни издания“, обяснява той пред BBC.
По думите му откровеният образ, използван върху марката на военния кораб, е това, което е направило марката толкова известна и е предизвикала такъв фурор, когато е издадена.
Отличителният характер на украинските марки им спечели популярност сред колекционерите по целия свят.
Лора Буливант от Глостър, Обединеното кралство, смята, че другите марки изглеждат скучни в сравнение с тях.
„Мисля, че те са като украинския мисловен процес, просто са силни и просто не се прекланят пред всичко, което идва в страната им“, казва тя. „В момент на огромно безпокойство и ужас, те внасят нещо в играта, което никоя друга страна не би могла."
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.