IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

"С кофа на главата" - кампания насърчава младите да гласуват

Темата коментират Велизар Величков и Борислав Михайлов

"С кофа на главата" - кампания насърчава младите да гласуват

Снимка: Bulgaria ON AIR

Подписваш ли договор с чувал на главата? Оставяш ли се да действаш на сляпо с риск да бъдеш жертва на чужди планове? Това са въпроси, които задават група граждански активни младежи, които отправят предизвикателство към всички, имащи право да гласуват, да излязат и да го направят на 2 октомври.

"Основното и най-важно нещо е, че когато сме с кофа на главата, игнорираме проблема. Имаме право на избор, така трябва да работи нашето общество - Велизар Величков, преди 2-3 месеца се събрахме група от хора, предимно предприемачи, и направихме тази организация - "Волт по две". С кофата е само една част от кампанията, тя е по-всеобхватна, предимно в социалните мрежи", каза предприемачът Велизар Величков в студиото на "България сутрин".

Те опитват по всякакъв начин да подтикнат населението да даде своя вот.

"Важно е да се гласува, защото това е идеята на демокрацията. И ако обществото не вземе това решение, това означава, че тези решения ще се вземат от малцинство от хората. И то малцинство, което е крайно радикализирано - партийните ядра, които се активизират", коментира Борислав Михайлов от проект "Стража" и и един от инициаторите на предизвикателството "С торба на главата" в ефира на Bulgaria ON AIR.

Величков се надява младите да излязат и да гласуват.

"Не всеки разбира как работи избирателната система. Може би не всеки разбира фактът, че когато ти избереш да не гласуваш - ти даваш правото на другите да решат вместо теб. Това, че ти не си си дал гласа, не означава, че ще има празно място в парламента. Там ще е някой друг, който не си го избрал ти", подчерта Михайлов.

"Много е трудно да убедиш човек на 20 години, че от него зависи нещо. Ако имаме 40% избирателна активност, която е доста ниска, един глас се равнява на 2,5. И платеният вот е 2,5% по-силен", добави предприемачът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата