На ръба на хаоса сме. Сезирах заместник-кмета по транспорта за неуредици, технически проблеми и дефекти при внедряването на тикет-система от Център за градска мобилност в наземния транспорт. На ръба на хаоса сме. Последните дни разговарях с водачи от градския транспорт, пътници, експерти. Поради технически причини изпълнителят де факто е сринал функционалността на системата. Стига се до куриози да не може да ти се издаде билет... Питам защо става така и кога ЦГМ ще си оправи недоразуменията?! Кампанията си е кампания, но не може да рискуваме системата на градския транспорт, защото някой не си е свършил работата. Настоявам заместник-кметът по транспорта да възложи пълна проверка, за да се установи защо възникват тези проблеми. Настоявам не просто да не се плаща на изпълнителя за мърляво свършената работа, но и да бъде глобен. В същото време настоявам да се отменят глобите за транспортните оператори, а оттам и на водачите, които са били санкционирани заради чужди издънки, заяви в позиция кандидатът за кмет на София на ВМРО Карлос Контрера. Той е бивш председател на Комисията по транспорт в общината и е отлично запознат с проблемите на градския транспорт в столицата.
Карлос Контрера е приложил и списък с проблеми, с които са го запознали водачи от столичния градски транспорт и пътници:
1. Основен, системен и масов проблем при новите устройства на таблото на водачите - цифрите и шрифта на екраните са с неподходяща големина и водачите се затрудняват да виждат времето и спирките, които трябва да следят, за да изпълняват зададените им маршрути и разписания. Освен това GPS-ите на някои от автобусите показват неправилно, че шофьорите избързват или карат със закъснение, докато в това време те карат по разписание и са навреме на съответните спирки. Това е тежък технически дефект, който води до влошаване на транспортното обслужване, както и до нарушаване на експлоатационните планове и разписанията, т.е. на изпълнението на транспортната задача и то по вина на „Център за градска мобилност“ ЕАД.
2. Значителен брой от картите на водачите имат проблем с регистрирането при започване на смяна. Съответно шофьорите не могат да следят камерите, GPS-ите, или да осъществяват продажби, което пречи на нормалния работен процес, създава опасност в движението, както и води до недоволство сред пътниците, които не могат да си закупят билет.
3. Технически проблем е регистриран и с някои от принтерите, с които са оборудвани терминалите на водачите. Не отпечатват продажбите и не могат да издадат отчет за приключване на смяната. Системата отчита продадения билет от системата, но водачът няма как да го предостави на пътника. По този начин се създава напрежение, както и конфликти с пътниците.
4. Някои от картите на водачите работят само в определени автобуси, а в други въобще не могат да се ползват.
5. Системата се изключва автоматично около 12:00 ч. вечерта, а смените на някои от водачите продължават до по-късно. Съответно в този интервал от време те не могат да следят разписанията и да ползват функциите на устройствата. Не виждат камери, спирки и време.
6. Над 70 на сто от превозните средства останаха без пътническа информация, защото при преминаване на GPS през тикет-системата, отпадането на старата система доведе до несъвместимост. В резултат направеното през последните четири години практически беше заличено по отношение на пътническата информация с изключение на последните подобрения за внедряване на независимо гласово оповестяване.
Купуването и продаването на гласове е престпление!
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.