Учениците в България, Румъния и Люксембург показват най-слаби резултати от всички младежи в ЕС по отношение на възможностите им да четат на родния си език.
Това показва проучване на Европейската комисия, публикувано днес.
Резултатите са базирани на данни от 2009 г., според които 40% от учениците в нашата страна и в Румъния показват незадоволителна грамотност.
За сравнение се отбелязва, че тези резултати не са били променени в продължение на последните 9 години.
Документът отбелязва, че единствено у нас и в Исландия през последните 10 години системата на образованието не е била реформирана по начин, по който този недостатък да бъде преодолян.
Експертите допълват, че в България предстои въвеждането на учебни планове, с които да се повишат стандартите за четивни умения.
Проучването определя страната ни като една от малкото в ЕС, която осигурява помощни учители за тези младежи, които имат най-големи затруднения с четенето.
България и Латвия са двете страни в ЕС с най-мащабни програми за допълнително обучение на учителите, се уточнява в документа от над 200 страници, съобщава БТА.
Нашата страна и Люксембург са единствените държави в ЕС, в които разликата в нивото на подготовка на учениците, дали добри и лоши резултати на тестовете, е особено ясно изразена.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.