IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Матурите не трябва да бъдат самоцел за натоварване на учениците

Според министърът на образованието и науката Даниел Вълчев изискванията към децата от отделните училища трябва да са еднакви

Матурите не трябва да бъдат самоцел за натоварване на учениците

Министерството на образованието и науката (МОН) търси широко съгласие в обществото за развитието на средното образование в България за следващите 10 години. Това заяви на пресконференция в Пловдив вицепремиерът и министър на образованието и науката Даниел Вълчев, цитиран от БТА.

Министърът бе в комплекс "Свети Кирик" на семинар на тема "Програма за развитие на средното образование 2006-2015 година". В семинара участваха министрите, заместник-министрите и членовете на парламентарната група на НДСВ. 

Според Даниел Вълчев такава програма, постигната с консенсус, ще може да се изпълнява и от следващите правителства. Затова образователното министерство е отворено към критики, идеи и предложения за разватието на програмата за средното образование, посочи министърът.

За държавните зрелостни изпити Даниел Вълчев каза, че това не е централен въпрос в програмата за развитието на средното образование. Според него  матурите не трябва да бъдат самоцел за натоварване на учениците, а трябва да бъдат система за оценяването им.

Министърът на образованието  поясни, че децата трябва да имат опит, техника и традиции в решаване на тестове. Според него изискванията към децата от отделните училища трябва да са еднакви. За това обаче трябва да им бъдат дадени равни възможности за обучение и да имат равен обем в усвояването на всички предмети.

Два са критичните въпроси в развитието на средното образование според експертите на министерството, посочи  Даниел Вълчев. Първият по думите му е разделянето  на гимназиалния етап на две части. В България между една четвърт и една трета от децата не завършват средно образование.

Затова те трябва имат възможност да получат диплома и професионална квалификация преди 11-и или 12-и клас, след като не стигат до тях. А при
сегашната образователна система се произвеждат безработни.

Вторият въпрос е дали основното образование да се завършва след седми  или осми клас. Според министър Вълчев се получава проблем, че в малките населени места, където образованието ще бъде до седми клас, децата ще трябва да отидат да учат другаде. Освен това, част от учителите ще трябва да бъдат пренасочени в други учебни заведения.

Даниел Вълчев добави, че децата в България учат много в училище, но ние сме може би единствената страна в Европа, която не се интересува какво правят те правят извън класните стаи и това трябва да се промени.

Той поясни, че най-вероятно от следващата година ще бъдат въведени тестовете за оценка на знанията на учениците, учителите и директорите на училищата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Образование
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата