За въвеждането на задължителни държавни зрелостни изпити министърът каза, че не е подходящо те да се въвеждат през 2006 г. и преди 2009 г.
Като аргумент за отлагането на въвеждането на тестове за гимназиите министър Вълчев открои липсата на навици у учениците и учителите за решаване на тестове.
Според него трябва да се направи национална програма за въвеждане на тестове, която да е част от националната програма за развитие на образованието, а решаването на тестове трябва да се превърне в основна форма за установяване на знанията в училище.
Като аргумент за отлагането на въвеждането на тестове за гимназиите министър Вълчев посочи липсата на навици у учениците и учителите за решаване на тестове.
Според него трябва да се направи национална програма за въвеждане на тестове, която да е част от националната програма за развитие на образованието, а решаването на тестове трябва да се превърне в основна форма за установяване на знанията в училище.
Министър Вълчев каза, че намеренията на министерството са да се увеличи административният капацитет на центъра, който подготвя тестовете, за да може през май 2006 година да започне проверката на подготвените варианти, а преди 15 септември те да бъдат публично оповестени.
Нашата амбиция е тестовете да станат и изходно ниво при завършването на всяка образователна степен, в бъдеще - и на всеки клас, както и входно ниво за следващия клас, каза още Вълчев.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.