Професионалното образование и обучение все още не е основен фактор за просперитета на икономиката и обществото, се казва в становище на Икономическият и социален съвет, което ще бъде обсъдено и прието днес.
Програмите в професионалното образование имат предимно теоретична насоченост, като се набляга на предаване на информацията, а не толкова върху развиването на умения и реален опит, смятат от съвета.
В становището се предлагат промени на системата на професионалното образование, които могат да доближат страната ни до най-мащабния общоевропейски проект за икономика, изградена на знанието - Лисабонската стратегия.
В становището са отчетени мненията, позициите и предложенията на браншовите организации на работодателите и на работниците и служителите, както и редица предложения на национални институции, институции на Европейския съюз.
За липсата на достатъчно практически умения и компетенции – и то в структурата на държавната администрация, сигнализираха и от Сметната палата. След извършен одит на няколко министерства се е оказало, че служителите там не са обучени достатъчно, за да се справят ефективно с усвояване на средствата, отпускани на страната ни по програма ФАР.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
За липсата на достатъчно практически умения и компетенции – и то в структурата на държавната администрация, сигнализираха и от Сметната палата. След извършен одит на няколко министерства се е оказало, че служителите там не са обучени достатъчно, за да се справят ефективно с усвояване на средствата, отпускани на страната ни по програма ФАР.