Данните бяха представени на кръгла маса за въвеждането на външно оценяване в училищата, организирана от институт "Отворено общество" и Българското дружество за измерване и оценяване в образованието.
Запитаните учители са посочили, че всеки ден дават домашни работи на учениците, като 54.4 на сто са заявили, че използват домашните при оценяването на учениците.
Четирийсет и един процент от учителите са посочили, че един-два пъти в месеца обсъждат с родителите развитието на децата им, а над половината от педагозите разговарят поне веднъж на месец с родителите на деца, които имат проблеми в ученето.
Удовлетвореност от учителската професия са изразили 35.5 на сто от запитаните, а 82.3 на сто са отговорили, че са доволни да са учители в училището, в което работят. Според 56.4 на сто от учителите училището им дава достатъчно време за професионално развитие, а 45 на сто смятат, че училището ги насърчава да развиват организаторските и учителските си способности.
Според допитване до 82 директори на училища, представено също на кръглата маса днес, професионалното удовлетворение на учителите е сред основните фактори, определящи училищния микроклимат. Сред факторите за училищния микроклимат запитаните директори са посочили и очакванията на учителите за постиженията на учениците, интереса на родителите за развитието на децата им и мотивацията на учениците.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.