Над 1500 учители от детски градини ще бъдат обучени догодина, за да могат да извършват ранна диагностика на тригодишните деца за евентуални обучителни затруднения. Това заяви заместник-министърът на образованието и науката Деница Сачева във Видин на конференцията "Адаптация на приемните деца в детските градини и училищата", цитирана от МОН.
Сачева е посочила необходимостта от засилване на общественото внимание и диалога по отношение на образованието на децата в приемна грижа, както и за преодоляване на предразсъдъците спрямо тях.
Заместник-министърът е подчертала, че темата за приобщаващото образование ще бъде един от приоритетите по време на европредседателството ни. В неговите рамки ще бъде поставена темата за разширяване на програмата "Еразъм+", като ще има повишен акцент върху мобилността на учителите и възможността да обменят опит с чуждите си колеги.
Приобщаващото образование има не само хуманитарен аспект, а и спомага за повишаването на качеството на икономиката, тъй като формира у младите хора социални умения и толерантност, е посочила заместник-министър Сачева.
Тя е заявила, че екипът на МОН полага много усилия институциите да работят в синхрон, защото проблемите на образованието не са изолирани от социално-икономическите проблеми. Заместник-министърът е коментирала и резултатите от координационния механизъм за обхващане на децата в образователната система.
По него екипите са обходили над 170 000 адреса, като 17 000 деца са върнати в училище и детска градина. 80 на сто от децата са в чужбина.
Съветникът на министъра на образованието и науката Мария Семерджиева е представила пред участниците акцентите в новата наредба за приобщаващото образование, като е посочила, че в нея са предвидени мерки за обща и допълнителна подкрепа на децата. Предвидено е и повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти в тази област.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.