За учениците в 7 клас няма да се предвижда изпит по пътна безопасност, а анкетно проучване. То ще е под формата на тест, който ще се провежда в рамките на първия срок от учебната година, обясни председателят на Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата” Малина Крумова.
"Ние сме наясно, че децата са изключително натоварени и заети", заяви Крумова.
Tя обясни, че новите предложения са част от цялостна концепция, която да създаде общество, запознато с безопасността на движението и да създаде възпитани участници в него.
Освен анкетното проучване в 7-ми клас, сред предложените нововъведения са кандидат-шофьорите да имат увеличаване на часовете за кормуване, шофиране в тъмната част на денонощието, както и на оживен булевард.
По думите на Крумова безопасността на движението е обща отговорност за всички.
„В случая говорим не само за знания и умения, а и за мотивация, възпитание и поведение – за една комплексна култура за безопасност на движението”, подчерта Крумова пред bTV.
Според нея шофьорският курс е практически елемент на обучение, който трябва да започва от най-ранна детска възраст и да продължи дори след получаване на свидетелството за управление на МПС.
Крумова уточни, че и в момента има утвърдена програма за преподаване на пътна безопасност от 1 до 12 клас. Освен това смята, че е ключово да се погледне как тази програма се преподава и дали включва достатъчно практическа част, така че децата да я усвоят по-лесно.
Експертът отбеляза, че в рамките на ЕС се говори за концепция, която включва преподаването на пътна безопасност чрез други предмети като математика и физика.
„Безопасността по пътищата може да бъде интегрирана в задачи, за да бъдат разбрани от учениците”, допълни тя.
По думите ѝ дали безопасността по пътищата ще стане предмет в училищата у нас е въпрос на много разговори.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.