Министърът на образованието Красимир Вълчев призова технологиите да се въвеждат внимателно и разумно при децата в началните класове. Нужни са базови дигитални умения, защото днешните деца ще са активни през следващите 40-50 години, а тогава светът ще се промени много, допълни той.
"Ако искаме повече деца, подготвени с дигиталните умения за бъдещето, трябва да ограничим екраните в живота им - особено в ранните години", призова Вълчев на конференция в Пловдив на тема как се отразяват новите информационни технологии на децата от 3 до 11 г.
Последните 10 години има промяна на поколенческите характеристики заради навлизането на информационните технологиите. В бъдеще ще се изискват още по-мащабни дигитални умения.
Министърът заяви, че трябва да се ограничат екраните в ранната детска възраст, защото те увреждат на емоционално ниво. Според изследване те пречат при образуване на мозъчната кора, финната моторика, двигателната активност, допълни Вълчев.
Да, нужна е дигитална грамотност, но да се вкарва по разумен начин, настоя министърът и запита "подходящо ли е да има телевизори в детските градини?".
"Много детски градини нямат достатъчно пари, но купуват телевизори, защото така е по-лесно да пуснат детско вместо да изведат децата навън да играят", каза той.
По думите му искаме да развием въбражението, емоционалността при децата, а устройствата водят до плитко учене, и плъзване по информацията.
Много родители са свикнали телевизора да работи непрекъснато, независимо дали има дете в стаята или не, каза министърът.