Форматът на дистанционно, онлайн обучение вече не е непознат, нито за учителите, нито за учениците. Справяме се еднакво добре, както с него, така и с варианта на физическо присъствие. Какъвто и вариант да бъде избран след ваканцията, ние ще се справим адекватно, както сме го правили вече в продължение на две години. Това каза Георги Станев, преподавател по история в столичното 18 СУ "Уилям Гладстон", в предаването "Смарт час" на Bloomberg TV Bulgaria.
"Тепърва предстои да се реши дали след ваканцията обучението ще бъде на ротационен принцип, дали ще е във физическа среда, или ще продължим онлайн обучението. Предвид обстановката, която виждаме, че всеки ден е динамична и различна", допълни гостът.
По думите му около 20-30% от учениците са липсвали в класната стая преди ваканцията. "Голяма част от тях избираха да запазят личното си здраве и това на семейството си, като участват онлайн. Нещата опират до индивидуален избор, но имаше и доста заболели".
Пропуснатият материал ще бъде преструктуриран и наваксан успешно, "ако има мотивация от двете страни - от учителите и от учениците", включително и чрез качване на допълнителни материали в платформите на училищата, обясни гостът. Според него онлайн обучението предоставя различни възможности - то е изключително гъвкаво и смисълът е всички да можем адекватно да се възползваме от него.
Демотивацията е един от основните проблеми в образователния процес и при връщането във физическа среда учителите прилагат множество иновативни подходи, които са използвани в онлайн обучението и се пренасят успешно в класната стая - графични изображения, видео уроци, виртуални разходки, интерактивни дъски и др.
Необходимо е да се обърне много по-голямо внимание на физическото възпитание и спорта, за да се преодолеят негативните ефекти на дистанционното обучение. Това ще повлияе върху дисциплината в учебния процес, която е едно от най-големите предизвикателства при връщането на децата в класните стаи, сподели гостът.
Вижте целия коментър във видеото на Bloomberg TV Bulgaria