Сложността в учебниците се дължи на това, че хората, които пишат учебниците, най-често са председатели на екипите от университетски преподаватели и пишат на доста сложно ниво, пишат за най-добрите - това са 10-20%”. Това обяви директорът на столичното 51 СУ Александър Алкесандров пред БНТ.
След въвеждането на първа и втора гимназиална степен преди шест години голяма част от материала за 11-и и 12-и клас се премества за изучаване от 5-и до 10-и клас, обясни той и добави:
“Това смъкване направи материала от 5-и до 10-и клас сравнително много като обем и доста сложен. Това, което не е редно и се вижда в учебниците с просто око, са много сложните термини след 5-и клас.”.
Зорница Трифонова от Асоциация “Родители” допълни, че у дома децата се връщат с “неясноти и трудности, които да се компенсират”.
“Когато това не се получава в училище, се налага да се прави у дома. Това невинаги става и затова са необходими допълните уроци и допълнителни занимания с децата”, отбеляза тя.
За нея е важно на промените в учебните програми да се гледа като на цялостен процес и да са съобразени с промените, които трябва да се случат и образованието като цяло - “нагласите, погледа върху образованието, какво очакваме от децата и какво искаме те да получат в края на всеки един от образователните етапи”.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.