Едва половин процент от образователните институции към момента не планират увеличение на заплатите поради липса на достатъчно средства.
МОН ще провери дали са достигнати договорените минимални индивидуални работни заплати във всяка от тях, ще анализира проблемите там, където ги има, и ще търси решение съвместно с училищните ръководства и общините, съобщиха от Министерството на образованието.Паралелно с това МОН ще проследи финансовото състояние на всички училища, детски градини и центрове при новите условия – увеличен бюджет от 1 април 2022 г. и намалени разходи след края на зимния сезон. При необходимост от допълнителни средства въпросът ще бъде обсъден в рамките на актуализацията на бюджета, която предстои в средата на годината.
Близо 72% от педагогическите специалисти са с увеличени заплати още от април, а останалите ще ги договорят по-късно, но считано от 1 април 2022 г. 87% от училищата, детските градини и образователните центрове, които са вдигнали възнагражденията, са достигнали среден ръст от 12,3% и дори са надхвърлили стойностите, договорени в Колективния трудов договор между социалните партньори и Министерството на образованието и науката (МОН). С над 13% са нараснали заплатите в 170 институции.
Това сочат данните от 3995 училища и други образователни институции, които бяха представени днес пред членовете на Отрасловия съвет за тристранно сътрудничество в областта на средното образование. Под 10% е увеличението на 71 места. Общо 305 институции не са решили с колко ще бъдат вдигнати заплатите, защото още нямат утвърден бюджет с решение на съответната община или очакват изменението в Наредба 4 от 2017 г. за нормиране и заплащане на труда, което да отрази новите минимални размери на основните месечни работни заплати на педагогическите специалисти.
Всички повишения на работните заплати ще бъдат изчислени със задна дата от 1 април 2022 г., независимо кога ще се случат.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.