Образованието на момичетата в световен мащаб се повишава и разликата между момчета и момичета, които ходят на училище, става все по-малка, се казва в доклад на Unicef. Все още обаче остават много страни, в които има много какво да се желае по този показател.
Докладът, наречен "Прогрес за децата", слага акцент на началното и гимназиално образование по света с оглед целта на Обединените нации, а именно: да се понижи разликата между половете по отношение на образованието в рамките на годината и да се гарантира до 2015 г., че всички деца ще имат пълноценно основно образование.
Unicef с гордост отбелязва, че "е бил постигнат голям успех в областта на равнопоставеността на половете относно присъствието на момичетата в основното училище. Така например от 180 страни, за които има данни, 125 се очаква да достигнат равноправие на половете по този показател.
"Все повече момиченца ходят на училище за разлика от момчетата - тази тенденция се наблюдава във всички региони и в повечето развиващи се страни", се казва в доклада. Според прогнозите на Unicef индексът на равнопоставеност на половете за 2005 г. е 0,96, което означава, че на 96 момичета има 100 момчета, ходещи на училище.
Но в тази средна стойност има много колебания, основно в три региона – Близкия Изток/Северна Африка, Южна Азия и Централна и Южна Африка. При тях индексът е под 0,95.
Различията са особено обезпокояващи в Южна Азия и Западна и Централна Азия. За сметка на това в Близкия Изток/Северна Африка "през последните няколко години броят на момичетата, ходещи на училище, значително е нараснал", се подчертава в доклада.
Според някои прогнози броят на децата на училищна възраст, които няма да преминат училищния праг, може да е по-малък от 100 млн. тази година срещу 115 млн. за 2001.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.