Една от политиките, имащи нужда от подпомагане, е тази са социалната подкрепа. Макар и да е в топ 10 в кръгозора на Министерството на образованието, се оказва, че има още какво да се променя. Това заяви председателят на синдикат "Образование" д-р Юлиян Петров пред Bulgaria ON AIR.
"Направихме обширен анализ на политиките, които имат нужда от подкрепа и го предоставихме на Комисията по образованието и просветното ведомство", каза той.
По думите му времето, в което един учител работи с дете със специални образователни потребности, беше оценено като много малко, заради което са необходими повече ресурсни учители.
Ако дете със специални потребности е в паралелка с още 26 други ученици, се налага за него да бъдат полагани допълнителни грижи.
"През последните 30 години образованието беше финансирано на остатъчен принцип. За него трябва да се отделят поне 6% от БВП при 3,9 на сто към момента. Това е въпрос на политическо решение" смята той.
Петров констатира, че всяко едно дете със специални потребности трябва да има учител, който да работи с него по всяко време.
"Трябва кардинално да променим тази политика с повече учители, помощник-учители или дори работещи, които не са с педагогическа образование, но предоставят допълнителни грижи към децата", коментира гостът.Председателят на синдикат "Образование" поясни, че в страната има достатъчно квалифицирани кадри за работа в училищата с деца със специални потребности, но "въпросът е дали биха пожелали да работят".
Според Петров "приобщаващото образование се намесва като лекарство, след като вече имаме диагностика на заболял ученик".
"Младите учители не издържат в системата заради агресията в клас, липсата на успехи на учениците и партньорство от родителите и институциите", отбеляза гостът.
Необходимо е достатъчно финансиране, както и политическа воля и смелост, обобщи д-р Петров.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.