Нов вид мода е плъзнала сред автоджамбазите - крадците вече се целят не в цели автомобили, а в отделни части като фарове и халогени. А все по-честа мишена са дистрониците.
Крадците работят на групи. Едните гледат дали сте се отдалечили достатъчно от автомобила си и няма да се върнете скоро, докато другата група се заема със същинската част. Цялата "операция" трае не повече от 60 секунди.
"Тези части са толкова желани поради една причина - защото са много скъпи. Дистрониците - това са сензори, които се поставят предимно на скъпия клас возила", разясни в "България сутрин" по Bulgaria ON AIR
автомобилният състезател Румен Дунев.
Освен че дистрониците се свалят лесно, лесно се и продават. Цената за комплект варира между 7 и 9 хиляди лева, а за да си купи собственикът на откраднатите части нови, е необходимо допълнително програмиране, което също предполага разход.
"Ако дистрониците са свалени културно - без части и детайли и не липсват парчета от решетката - застрахователите обикновено отказват такива щети по откраднати елементи, тъй като презумпцията им е, че собственикът на автомобила може да ги демонтира, да отиде застрахователят да ги плати, а той да ги върне", посочи Дунев.
За да няма съмнение при евентуална кражба, специалистите са измислили специален механизъм - клетка, прецизно изрязана с лазер, която да даде точна индикация при злонамерена кражба и да гарантира истинността на случилото се.
"Ако решетката се хване да се изкърти, то неминуемо ще останат счупени части, а дистроникът е защитен от високолегирана неръждаема стомана и демонтажът ѝ, дори и насилственото ѝ разчупване, биха забавили значително крадците и цялата операция ще е свързана с много шум, което неминуемо ще привлече внимание", добави Дунев.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.