Проблем в ходовата част на втория вагон от международния бърз влак "България експес” от Москва за София и проблем в жп релсите са причините за дерайлирането на четири вагона от композицията на 8 февруари на гара Курило.
Това каза генералният директор на държавното предприятие Национална компания "Железопътната инфраструктура” инж. Милчо Ламбрев. Комисията, която разследва случая, все още не е готова с окончателното си становище.
Според инж. Ламбрев обаче отчупеното 13-сантиметрово парче от жп пътя не е основната причина за инцидента. То се е счупило след динамичен удар.
Една седмица преди дерайлирането проверка на жп мрежата е била направена и не е констатиран дефект в релсите. Те са дефектирали обаче заради метеорологичните условия.
Освен това умората на материала на железопътния път е причината за отчупването на парчето, обясни още Ламбрев.
Заради лошите зимни условия НКЖИ е назначила проверки навсякъде за "дефектоскопия на релсовия профил” на жп линиите.
Един-два пъти на месец се случва да бъде подменена част от цялата железопътна мрежа заради някакъв проблем. 25 години не е правен основен ремонт на линията в участъка.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.