Цялостното изграждане и пускането на автомагистрала “Марица”, завършването на обходния път на Враца, както и приключването на Лот 4 от АМ “Струма” ще са приоритетните проекти, които Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) обещава да завърши през 2014 година, заяви нейният председател Стефан Чайков на пресконференция във ведомството. “Всички обещани проекти за настоящата година ще бъдат завършени”, категоричен е той.
Чайков уточни, че на Лот 1 от АМ "Марица" има известно забавяне. Изпълнителят подготвя актуализирана работна програма, с която да представи начина, по който забавянето ще бъде наваксано, а за Лот 2 има внесено искане от страна на изпълнителя за удължаване на срока, който беше 16 февруари.
Основните причини за удължаването на срока са пропуснати инженерни мрежи в инвестиционния проект – два високоволтови далекопровода, два газопровода и пет кабела при пътен възел Димитровград, собственост на различни оператори.
"Тъй като процедурите не са завършени, трасето в обхвата на тези мрежи не е освободено за строителство и това не дава възможност на строителя да завърши в срок”, обясни инж. Чайков.
През настоящата година ще се работи фокусирано и върху обходния път на Монтана, който трябва да бъде пуснат в експлоатация в началото на 2015 година, каза още ръководителят на АПИ. През април трябва да стартира и строителството на Северната скоростна тангента.
"Обектът има важност за трафика по републиканската пътна мрежа, защото осигурява връзката между магистралите “Тракия”, “Хемус” и “Люлин”. Дължината му е 16,5 км, но 7 км от тях са в съоръжения”, обясни Чайков и допълни, че крайният срок за строителството е септември 2015 година.
“Този проект е ключов за София и страната ни”, каза той.
Чайков подчерта, че всички проблеми са преодолени и за още един важен проект за София - изграждането на Западната дъга. По думите му апликационната форма за първия участък от Западната дъга е приета за допустима от Европейската комисия (ЕК).
"Всички проблеми са решени и очакваме апликационната форма за Западната дъга да бъде одобрена от ЕК. Очакваме и тази за Северната скоростна тангента да бъде одобрена и всичко да се задвижи в срокове”, допълни той.
За втория участък от Западната дъга Чайков поясни, че все още се обжалва прекратяването на процедурата. “В зависимост от решението на съда ще предприемем стъпки напред”, обясни пътният шеф.
Западната дъга е част от общ транспортен проект, който включва скоростния път София – Калотина и Северна скоростна тангента. Самата Западна дъга включва два участъка – първи от магистрала "Люлин" до река Какач и втори – от реката до Северната скоростна тангента.
Шефът на пътната агенция се похвали и за реализирана икономия от предвидените средства за зимно поддържане. Икономията за месец ноември е около 1,5 млн. лева, а за декември - около 2 млн. лева.
„С тези 5 милиона лева, които успяхме да икономисаме от факта, че обявихме зимно поддържане от 15 ноември, вместо от 1 ноември, стават около 8 милиона лева“, обясни днес подробно Чайков.
Припомняме, че стартът на почистването бе изместен по идея на ръководителя на АПИ, който още тогава прогнозираше, че ще бъдат реализирани икономии по този начин.
По думите му през пролетта тези средства ще бъдат инвестирани в текущ ремонт на републиканската пътна мрежа.
Вижте още по темата в репортажа на Bulgaria On Air.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.