IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Фандъкова се хвали: София е с най-ниската беработица

Пари от Синята зона отивали за подпомагане на градския транспорт

"Национални дни на кариерата"- 2014. Снимка БТА

"Национални дни на кариерата"- 2014. Снимка БТА

Безработицата в София продължава да е най-ниската в страната, каза кметът на Столична община Йорданка Фандъкова, която участва във форум за студентски стаж и кариера „Национални дни на кариерата 2014”.

Според нея такива събития са важни, защото въпросът не е младите хора да имат работа, а каква е тя и посочи, че връзката с бизнеса е много важна. По отношение на местата за стаж в Столична община тя каза, че те са в различни дирекции - Правно-нормативно обслужване, здравеопазване, районни администрации, международна дейност. "През последната година отворихме общината за млади хора, за стажанти. Част от тях след това желаят и остават да работят в общината. Миналата година се удвои броят на желаещите”, обясни тя. Фандъкова смята, че когато хората дойдат на място и видят предизвикателствата пред работата им, която не е добре платена, но предлага възможности за развитие, сигурност, се мотивират.

Според нея реформата в средното образование е спряна. "Законът, който беше почти готов, и приет почти с пълен консенсус от всички заинтересовани страни в образованието - учители, директори, родители, неправителствени организации, не беше приет. Нов закон не е предложен до този момент”, заяви кметът.

По думите й това са факти, а не оценка. „Бих препоръчала да се стъпи на това, което е постигнато. В сферата на образованието се изисква последователност, устойчивост. Реформата тече не от 4 години, откакто е управлявал ГЕРБ, а от преди това. Ние стъпихме на програмата, която беше приета още по времето на Даниел Вълчев, и след това започнахме да надграждаме”, заяви Фандъкова.

Няма планове за увеличение на цените на билетите в градския транспорт, коментира още кметицата в отговор на въпрос. Тя призна, че от центъра за Градска мобилност има изготвени плановете за нова тарифна политика, но с категоричната задача да бъдат запазени цените на картите. Целта била да се стимулират редовните платци, да не става така, че нередовните пътници да пътуват за сметка на хората, които си плащат, обясни кметът.

В момента няма ново решение на съда относно Синята зона в София, каза Фандъкова. Според областния управител зоната е незаконна.

На 25 февруари миналата година Административният съд в София отмени ключови текстове в Наредбата за организация на движението и на практика обяви за незаконно действието на платените зони за паркиране. В края на годината Върховният административен съд обезсили решението за "синята зона" и прекрати съдебното дело. 

„Не бих искала да влизам в спор с областния управител и се надявам той да не го прави по този начин, защото това създава излишно напрежение. Виждаме ефекта от Синята зона, след като беше въведена, виждаме, че в историческия център на града автомобилите, които паркират, намаляха трайно с 20% и хората могат да си намерят място за паркиране за два часа, за да си свършат работата”, мотивира се Фандъкова.

Тя обясни, че това са и усилия за подобряване на атмосферата на града и въздуха, и даде за пример Париж, където ограничават движението на автомобили. „Ако чисто процедурно има нарушения и съдът каже това, изцяло ще се съобразим. В момента нямаме такава тема, това че организация на БСП е излязла преди няколко дни и отново подгряла тема, която е стара, си е техен проблем”, отсече Фандъкова.

Кметът обясни, че остатъкът след приспадане на разходите от Синята зона, се включва в подкрепата на градския транспорт, за да може вече пет години да не се променят цените на билетите.

"Нашата позиция е да стимулираме хората да се качват на градски транспорт. Това е възможно само с новите трамваи, които се движат вече по улиците, новите 50 тролеи, които предстоят да се включат, 126 нови автобуси очакваме до края на годината, както и метрото, което продължаваме да изграждаме, рехабилитираме трамвайната линия на бул. „България”, каза тя и обясни, че в най-тежката криза, не са си позволили да променят цените на билетите, което довело  до последици за транспорта.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
София
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата