Около 44 000 съдебни дела е завела „Топлофикация”-София за периода от 2011 до 2013 г. Това каза изпълнителният директор на дружеството Стоян Цветанов, цитиран от "Фокус". Събраната сума по тях е близо 63 млн. лв.
Само от началото на 2014 г. до днес са събрани по съдебен път над 10 млн. лв., по данни на дружеството, представени на семинар.
Според Цветанов за некоректните клиенти това е най-лошият вариант, защото освен стари задължения те трябва да платят и съдебни разходи. Затова дружеството търси всички възможни начини за споразумение.
"Съдебната процедура е последната мярка, към която прибягваме в нашите отношения с клиентите и то, само в краен случай, когато всички други форми и начини за издължаване на просрочените задължения не са дали резултат", обясни той.
По думите му напоследък активно се използват възможностите на Центъра по медиация към Софийски районен съд, с чиято помощ се опитват да се решат извънсъдебно спорове между дружеството и клиентите.
Според статистиката за три години клиентите на „Топлофикация” - София, заплащащи сметките си за парно и топла вода в срок, са се увеличили от 48% към края на 2010 г. до 69,6% към края на 2013 година.
Така делът на ползвателите без задължения нарастнал с 21,6%, сочат данните на Изчислителния център на компанията.
Откриването на телефон на дружеството, на който гражданите могат да се информират за сметките си, също повишило събираемостта, според шефа на дружеството.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.