IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Диетолозите са единодушни, че децата трябва да пият сок от моркови

Диетолози ще говорят за благотворното въздействие на соковете и нектарите върху детския организъм на 1 юни на малката сцена в Южния парк в столицата

Диетолозите са единодушни, че децата трябва да пият сок от моркови

Диетолози ще говорят за благотворното въздействие на соковете и нектарите върху детския организъм на 1 юни на малката сцена в Южния парк в столицата. Това съобщиха от мултимедийната промоционно-информационна кампания "Морковче", финансирана от Европейския съюз /ЕС/ и Полша.

Инициатор и организатор на кампанията, която започна в България и Румъния през март 2006 г. и ще продължи до януари 2007 г., е Националният съюз на производителите на сокове в Полша.

Диетолозите са единодушни, че децата трябва да консумират нектари и сокове от моркови, защото те съдържат минерални съставки /калий/ и витамини /A, B, C, D/, които са необходими за правилното развитие на детето, отбелязват организаторите.

Витамин С помага за повишаването на устойчивостта към бактериални и вирусни инфекции. Витамините от група В подобряват концентрацията и паметта на детето. Провитамин А /бета-каротин/ е важен фактор за растежа и развитието на бебетата и децата, участвайки в изграждането на костите и зъбите, и оказвайки благоприятно въздействие върху зрението. Провитамин А помага на младежите при лечението на акне.

От всички зеленчуци морковът има най-високо съдържание на провитамин А - чаша сок осигурява необходимата дневна доза от провитамин А. Установено е, че при децата витамин Е оказва влияние върху производството на червени кръвни телца, в случай на анемия.

Най-важният елемент от кампанията "Морковче" е 30-секундната телевизионна реклама, която от 23 март се излъчва по Би Ти Ви и Нова телевизия, посочват организаторите. През първите три седмици тя е гледана от над 75 на сто от българските жени на възраст от 16 до 40 години. Телевизионната реклама е съпътствана от реклама в най-четените български издания за жени, като по този начин тя е достигнала до половин милион читателки.

Едновременно с рекламата се провежда и кампания, част от която е организираният и насочен към младите хора конкурс "Какво можеш да направиш от моркови". Актуална информация за кампанията е публикувана в сайта www.morkovi.com, съобщават организаторите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
София
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата