IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Кънчев: На ромите им е обещано да се возят без билети в транспорта

По 70 млн. лв. на година губи Столична община от гратисчиите

Снимка: Булфото, архив

Снимка: Булфото, архив

Ромите се возят безплатно в градския транспорт, защото така им е било обещано преди изборите, заяви лидерът на “Евророма” Цветелин Кънчев по Нова телевизия.

Повод за коментара му стана фактът, че в циганските махали масово се возят гратисчии, а контрольори въобще не се появяват, защото ги е страх.

От репортаж на Нова телевизия стана ясно, че там пътниците от години се возят без билет и отдавна не са виждали контрола в махалата, като обяснението за това е, че ромите ги заплашват и нападат.
 
Според Центъра за градски мобилност в София нередовните пътници са 10% от всички, но депутатът от РБ Вили Лилков, бивш общински съветник, обяви, че реално са около 15-20 на сто, което прави 70 милиона лева загуба на година за Столична община.

Цветелин Кънчев обаче обяви, че масово в ромските махали на последните избори спечели ГЕРБ, а партията е обещала много неща, включително и безплатно возене в градския транспорт и неплащане на тока.

Той добави, че липсата на пари също е причина ромите да се возят гратис.

„Един билет струва колкото един хляб“, защити ромите Кънчев.

Според него най-ефикасен контрол в автобусите в ромските махали може да се осъществи, ако шофьорът или контрольорът са роми, защото те могат по-добре да обяснят на пътниците защо трябва да си платят.

„До преди три години имаше 15 шофьори на тролейбуси и автобуси роми, сега да са един - двама. Още при първите съкращения те изгоряха, а бяха хора с опит“, упрекна той.

Вили Лилков пък смята, че пътуването гратис в градския транспорт не е от немотия.
 
"Не само ромите пътуват с градския транспорт без билети. Оказва се, че и хора с доста добри доходи също го правят. Просто системата го допуска. Събираемостта на наложените глоби след съставянето на акт е много ниска. Контролът трябва да се осъществява по съвсем различен начин. Трябва да се прави контрол на входа, при влизането в автобуса", подчерта той и добави, че именно заради това в метрото процентът на пътуващите без билет е минимален.

Той пресметна, че ако във всеки автобус целодневно има контрольор, това ще коства на държавата 720 хиляди лева месечно, което е 9 милиона лева годишно и е в пъти по-малко от загубите от гратисчиите. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
София
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата