IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

В автобуса: Шофьори нямат билети, пушат, викат...

Как се контролират водачите на градския транспорт?

Снимка: bgonair.bg

Снимка: bgonair.bg

Нарушенията в градския транспорт са редовна гледка. Много чести са и проверките от контрольорите по редовността на пътниците. Но кой контролира редовността на водачите на столичните обществени автобуси се разказва в репортаж на Bulgaria ON AIR.

Пътуването в столичния градски транспорт е всекидневие за много хора, всекидневни са обаче и нарушенията.

Било, че шофьорът няма билети или пък е с компания в кабината, нередностите в автобусите са многобройни. И често остават незабелязани от контролните органи. Но кой всъщност контролира шофьорите в градския транспорт?

"Когато са по време на линии, има така наречените линейни, които проверяват тяхната дейност, дали спазват Закона за движението на пътищата, дали имат билети в тях. Колите на Столичен Автотранспорт, които извършват контролна дейност са 3, но има също и коли на Център за Градска Мобилност, които извършват такъв контрол", коментира Борислав Попов, представител на Столичен Автотранспорт, ръководител "Безопасност на Движението".

"Центърът за градска мобилност разполага с 5 автомобила, които осъществяват контрол на място на улицата. Общо превозните средства, които работят на линия, са около 810, от тях имаме около 550 автобуса, които работят сутрин на линия и 250 трамвая и тролея", каза Антон Деспотов, ръководител направление "Експлоатация" към Център за Градска Мобилност.

Простата сметка показва, че на един контролен екип се падат по около 100 превозни средства за проверка. Но след като има кой да ги провери, защо автобусните водачи често нарушават едно от основните си задължения, а именно да продават билети?

"Едно от задълженията на водачите е да продават карти за еднократно пътуване, но при спряло превозно средство, когато са на спирка. Преди да излезе на работа, шофьорът трябва да покаже на диспечерката, която му дава пътния лист, че притежава необходимия брой минимум 50 билета, за да излезе на линия", обясни Борислав Попов.

"Tърпят санкции в размер на процент от стойността на курса, ако няма билети или не му работят съответно устройствата за перфориране. Всяко едно такова нарушение се санкционира най-строго. Задължени са да продават билети", категоричен е Антон Деспотов.

И все пак колкото по-често се подават сигнали срещу провинили се шофьори, толкова повече се увеличават шансовете да се подобрят условията на пътуване. Така че не се колебайте да съобщите, ако шофьор говори по телефона, пуши, няма билети или просто се държи неучтиво.

Използвайте смартфоните си наистина разумно, за да бъде чут гласът ви. Току-виж и културата на обслужване се подобрила.

Вижте подробностите в репортажа на Bulgaria ON AIR:

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
София
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата