Нов електробус, чешко производство, ще се движи от днес следващия един месец по автобусна линия 84 в столицата, съобщи при представянето му кметът на София Йорданка Фандъкова.
Електробусът изминава около 170 км с едно зареждане, което за линия 84 е една смяна - от сутринта до обяд. Той е нископодов, климатизиран, като климатикът при пускане няма да нужда се изчаква да подгрява двигателя, а започва да затопля или разхлажда веднага, обясни Слав Монов, директор на "Столичен автотранспорт".
Прогнозната стойност на електробуса е 400 хил.евро.
Това е третият електробус, който ще се движи по улиците на София. Първият, с малко по-различна технология, се движеше по линията на тролей номер 11. Вторият и в момента обслужва автобусна линия номер 84. За два месеца е изминал 100 хил. км, разходът му е 13-15 лв. на 100 км при 60 лв. на 100 км при другите автобуси. Икономията е впечатляваща, но още по-важен е ефектът върху околната среда, каза кметът Фандъкова, цитирана от БТА.
В програмата за обновяване на градския транспорт е заложено закупуването на 20 електробуса и 20 хибридни автобуса. Процедурата за обществената поръчка за електробусите се подготвя в момента и трябва да бъде обявена през юни. Процедурата за хибридните автобуси ще бъде обявена тази година, казаха от общината.
Фандъкова каза, че до един месец ще бъде обявена процедура за закупуването на нови газови автобуси. В ход е процедура за нови 13 трамваи, офертите вече са отворени, има двама участника - "Шкода" и "Песа", информира столичният кмет.
Тя припомни, че освен строителството на метрото, Столичната община е подменила над 50 на сто от автобусите, около 90 на сто от тролеите, закупени са нови трамваи.
"В тези усилия се стремим да включим и електробусите като част от системата на градския транспорт", отбеляза кметът Фандъкова.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.