IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Три варианта за трасе на метрото до "Студентски град"

Обсъжда се втората линия да се разшири с 4 или 5 станции

Снимка: Архив, Булфото

Снимка: Архив, Булфото

Три варианта за трасе на бъдещото разклонение на втората линия след метростанция "Витоша" ще обсъжда днес общинския експертен съвет по устройство на територията към главния архитект на София.

Първият вариант е с 4 нови станции и дължина 4,05 км. След станция "Витоша" се планират станции на бул. "Черни връх" до ул. ."Д. Манчев", в кв. "Витоша" - до комплекс "Сити Гардън", при бул. "Симеоновско шосе" и ул. "А. Разцветников" и в Студентски град - до бл. 24.

Вторият вариант е с трасе 4,9 км и 5 станции. Те са по бул. "Черни връх" до ул. "Д. Манчев", на ул. "Ст. Савов", на бул. "Симеоновско шосе" и ул. "Проф. д-р Иван Странски", до НСА и при Студентска поликлиника.

Третият вариант предвижда 4 станции и 3,6 км. При него станциите ще са на бул. "Черни връх" до ул. "Д. Манчев", до комплекс "Сити Гардън", при бул. "Симеоновско шосе" и ул. "А. Разцветников" и до детска градина №79 "Слънчице" в Студентски град.

Според проучването най-много превозени пътници метрото ще осигури по второто трасе - 32 877 души на ден. Първото трасе ще привлече 22 341 души, а третото - най-малко - 19 096.

В доклада се посочва, че причина за по-добрите показатели за превозени пътници и спестено време за пътуване на втория вариант на трасето са повечето метростанции. Това обаче го прави и най-скъп.

"Целта е да се избере трасе на разклонението, което ще се отрази при промените в общия устройствен план на София и при намерения за строителство ще е ясно, че там се предвижда метро. Комплексната оценка по всички показатели показва, че вторият вариант с 5 метростанции е най-добър. Разликата в цената е около 10-15%. Кога ще се строи разширението, не е ясно, защото към момента няма осигурено финансиране, но трябва да предвидим трасето", обясни шефът на "Метрополитен" ЕАД Стоян Братоев пред "24 часа".
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
София
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата