Кърпенето на дупки - подход през последните 30 години, трябва да престане и пътищата да се ремонтират цялостно, смята регионалният министър Николай Нанков.
На конференция за пътната безопасност той заяви, че над 3 млрд. лв. ще са нужни на България за инфраструктура за периода 2020-2030 г. За тези средства са подадени мерки и дейности пред ЕК. От тях 2,6 млрд. лв. са средствата по съществуващи пътища и около 730 млн. млн. са по предвидените за изграждане до 2030 г. автомагистрали и скоростни пътища. Глобалната цел на европейско ниво е за това десетилетие жертвите по пътищата да намалеят с 50%.
Министърът уточни, че около 8000 км републикански пътища и 12 000 км общински се нуждаят от спешна цялостна рехабилитация и напомни за системния проблем, свързан с недофинансирането в пътния сектор.
"Тол системата няма да е панацея", каза Нанков. По думите му тя ще даде почти три пъти по-голям ресурс от съществуващия и немалка част от него ще бъде насочен за подобряване на пътната безопасност. За целта ще се използват и бюджетни, и общински средства.
Министърът коментира, че България е лидер в черната статистика на Европа по жертви по пътищата. Според него факт е, че държавата полага неимоверни усилия за пътната безопасност и че по тази тема трябва да бъде ангажирано цялото ни общество.
Зам.-кметът по транспорта в София Евгени Крусев обясни обаче, че кърпенето на дупки след зимата вече е започнало и за това са предвидени около 39 млн. лв. Според него общината постоянно получава сигнали за проблеми с нови дупки, отнася се сериозно към всеки от тях и реагира по най-бързия начин според ситуацията.
Всяка година трафикът се увеличава с 10-15%, увеличава се и броят на товарните автомобили, което носи много проблеми, а финансирането продължава да не достига, коментира и шефът на Пътната агенция инж. Дончо Атанасов.
"Успяваме с бюджета, който имаме, и правителството дава доста пари през последните години, но все още не достига финансиране, а пътят е жив организъм и когато днес не го направиш, утре вече е късно", каза той.
По думите му днес ще бъде направена първата копка на АМ "Хемус". "И се надявам в рамките на тази година да стартират всичките й процедури до Велико Търново, както и на автомагистралата от Русе до Велико Търново. Наблягам на строителството на автомагистрали като една изключително важна част от пътната безопасност и важен фактор за значителното намаляване на жертвите по пътищата. Състоянието на тунели, на мостове също е важно за пътната безопасност, но те изискват огромен финансов ресурс", каза още инж. Атанасов.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.