Минимална цена за таксиметрова услуга в София от 0.77 лв./км. дневна тарифа и 0.88 лв./км. нощна тарифа – около това са се обединили общинарите в комисията по транспорт, обяви шефката й Екатерина Йорданова от ГЕРБ.
"Това е възможно най-доброто и справедливото. Това решение е обусловано от това, че огромната част от таксиметровите услуги в града се извършват при цени в диапазона 0.77-0.79 лева/км. Смятаме, че цена от 0.77 е масова и би могла без проблем да се приеме", поясни тя.
"Смятам, че направихме всичко възможно да имаме най-широката дискусия и вярвам, че сме постигнали една договореност. Ние имаме амбицията и сме длъжни да бъдем максимално справедливи и към потребителите и към водачите. Беше трудно да постигнем тази цена, тъй като законът не ни дава конкретни указания за реда, по който трябва да определим тези цени", обясни Йорданова и уточни, че не може да заяви доколко е справедливо това решение.
Според нея таксиметрови услуги в София се извършват от над 20 вида компании. Паркът, с който се обслужва услугата в столицага, пък е с автомобили от 2004 до 2007 година.
Зам.-председателят на транспортната комисия Зафир Зарков заяви, че браншът е искал увеличение от 30%, което не е срещнало подкрепа в Общинския съвет. Вероятно не би срещнало подкрепа и сред самите потребители.
"Приехме решение, което да е в най-долните граници на ценовия диапазон на услугата. Трябва да продължим да търсим разумното решение с оглед подобряване на качеството на услугата", обясни още той.
Относно желанията на таксиметровият бранш да използва бус-лентите за движение, Зарков обясни, че това евентуално би затруднило движението на градския транспорт, тъй като техния брой е голям - над 6000.
"Това е регламентирано в Закона за движение по пътищата. Много е важно да се изчисли доколко движението на такситата би затруднило движението на градския транспорт. В един автобус може да има 50-100 пътника, а в едно такси 1-3 пътника. Разбира се темата трябва да остане отворена и да се обсъжда", настоя той.
Лидерът на градската опозиция БСП-София Калоян Паргов пък обясни, че горепосочените минимални прагове, които ще бъдат въведени са "Соломоносвко решение в стил Пилат Понтийски".
"СОС си измива ръцете, фиксирайки най-масовата цена, която са определили водещите таксиметрови компании. Има около 2000 автомобила, които разчитат на пазарна себестойност, за да могат да покрият разходите си. Това искане е справедливо, предвид повишаването на цените на стоки и услуги, тъй като те също хранят семейства. Ние се въздържаме от подкрепата на тази цена и ще чакаме обсъждането на тази цена догодина, когато се надявам да се подходи по-сериозно", обясни Паргов.
Според него тази цена няма да изпълни изискванията за качество, комфорт и сигурност.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.