Столични шофьори от градския транспорт облякоха на работа "жълти жилетки" в знак на протест срещу условията на труд.
Редовната практика е шофьори и ватмани да полагат извънреден труд, в нарушение на Кодекса на труда. Това признаха от ръководството на Столичния електро и автотранспорт. Причината била недостиг на кадри.
Често шофьорите в градския транспорт работят между 350 и 500 извънредни часа годишно, при допустими 150. Според началниците им - с тяхно съгласие, а всеки извънреден час се заплащал.
И все пак санкции най-вероятно ще има. Днес част от шофьорите облякоха жълти жилетки и настояха проблемите им да бъдат чути и решени.
След ожесточен скандал по време на заседанието на транспортната комисия в общинския съвет, от неправителствената организация ''Спаси София'' поискаха оставки.
Представителите на ГЕРБ И БСП се надпреварваха да обясняват кой е по-виновен за недостига на кадри и лошите условия на труд в градския транспорт.
Протестиращите шофьори пък призовават колегите си също да се качат в градския транспорт с жълти жилетки. И настояват, че протестът им не е политически.
Какво искат те вижте в репортажа на Ива Григорова и телевизия Bulgaria ON AIR
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.