Столичната община ще предоставя над 150 електронни услуги до две години. С тази задача се ангажира Владимир Данаилов, зам.-кмет в новосъздаденото направление "Дигитализация, иновации и икономическо развитие".
Целта е работата на администрацията на Столичната община да стане по-динамична и ефективна.
"Средно 5 работни дни от годината ни отиват в работата с администрацията. Нашата цел е те да бъдат намалени максимално", обясни общинският съветник от ГЕРБ Християн Петров в "Денят ON AIR".
Той допълни, че още от януари, когато човек си закупи жилище в Столичната община, няма да има нужда да ходи до местната администрация, за да го декларира.
"В момента има действащи 50 електронни услуги - ще бъдат модернизирани, по-бързи, по-лесни, да можем да ги ползваме от мобилния телефон. Връзката ни с общината да бъде в джоба ни", изтъкна общинският съветник от ГЕРБ пред Bulgaria ON AIR.
Петров обясни, че дигитализацията ще допринесе за прозрачността при обществените поръчки.
"Всяка една процедура по Закона за обществените поръчки ще бъде електронизирана. Имаме готовността. Въпрос на дни е, за да бъде факт", заяви общинският съветник.
По думите му планът за дигитализацията на града е платен изцяло от Европейската комисия.
Петров посочи, че реформа предстои и в ЦГМ - поетапно ще стартира въвеждането на електронна система за таксуване. Така ще можем чрез мобилния си телефон да бъдем проверявани дали сме заплатили за пътуването.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.