„В моята програма за новия мандат ще заложим 10 нови електролинии. Автобусите, за които текат в момента процедури и има осигурено финансиране, до края на 2021 година ще се движат по улиците на София“, посочи Фандъкова. По думите ѝ така около 20% от всички автобуси по линиите в града ще бъдат електрически автобуси.
„Това е едно добро постижение за нашия град, който се развива по отношение на електробусния транспорт на равно с много други европейски градове“, подчерта тя.
„Не съм съгласна с твърдения на общински съветници, че електробусите нямат място в София. Точно обратното. Аз съм привърженик по няколко причини. На първо място е екологията. Нулеви емисии и най-чистият за града градски транспорт. Техните първоначални разходи за закупуване са доста по-високи от газовите и дизеловите автобуси, но експлоатационните разходи и разходите за гориво са в пъти по-ниски", каза още кметът на София.
От 27 януари ще се удължи линия 123 и ще се намалят интервалите й чувствително
„При разход на дизелов автобус от 100 литра за 100 километра, електробусът харчи 16 литра на 100 километра. Разликата е чувствителна. Освен това разход за смазочни материали няма никакъв. Експлоатационните разходи са в пъти по-ниски“, подчерта Фандъкова.
„Това означава, че инвестицията, която сме направили, се връща много бързо, а ползата за екологията на практика са несравними.
"Няма как да говорим за мерки за по-чист въздух, ако не говорим и не работим за добър градски транспорт, така че хората да бъдат мотивирани да слизат от колите си", подчерта Фандъкова.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.