Инспектори от Столичен инспекторат подновяват проверките за паркирани автомобили върху зелени площи и тротоари в София. Ще се налагат санкции от 50 лева. Свободни терени, които в градоустройствените планове са обозначени като зелени площи, се използват за паркиране заради липса на паркоместа.
Ще се извършват проверки на цялата територия на Столичната община. Инспекторатът е оградил над 200 зелени площи и детски площадки, но има и много неоградени, уточнява Поли Асенова от Столичния инспекторат пред БНР.
Тя допълни, че голяма част от зелените площи са се превърнали в кални пространства от паркираните автомобили.
Общинският съветник от БСП Иван Таков изтъкна, че не нови паркоместа в синя и зелена зона, а паркинги са необходими.
"Това е кръговрат, от който няма изход, гоненица на котка и мишка между Столичния инспекторат и хората, които нямат къде да паркират", коментира той и го определи като системен проблем, който от години стои нерешен.
Иван Таков подчерта, че целта не е София да се превърне в един голям платен паркинг, а да се изградят паркинги със събираните от Центъра за градска мобилност средства.
Той твърди, че има свободни терени за изграждане на паркинги и в "Младост", и в "Люлин", и в район "Възраждане".
"Изпусна се много време, в което Центърът за градска мобилност можеше със средствата от платеното паркиране да изгради подобна инфраструктура", изтъква Карлос Контрера, председател на Комисията по транспорт в СОС. Според Контрера в момента тече процес на изграждане на паркинг в квартал "Надежда" с около 130 места, който ще бъде комбиниран – там ще се паркират както автомобили на граждани, така и репатрирани и паркингът ще действа и като наказателен в определена зона.