IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Няма желаещи за концесията на спирките в София

Интересът бил само към натоварените места като хотел "Плиска" и НДК

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Няма желаещи, които да поемат концесията на спирките на градския транспорт в София. Това каза зам.-кметът по транспорт в Столичната община Кристиян Кръстев.

„Желаещите да участват в подобна концесия се интересуват само от натоварените места като хотел „Плиска“, НДК. Това са кандидат-концесионери, които имат интерес в рекламата или дребната търговия. Тях не ги интересува останалата част от града“, заяви той пред за БГНЕС .

Кръстев коментира, че за него е важно всички спирконавеси, според натовареността и пътникопотока в града, да са еднакви и затова е необходимо да се разработи унифициран модел за различните типове.

„Другото ми желание е спирките навсякъде да са обновени“, добави зам.-кметът.

Той уточни, че има решение на Столичния общински съвет за започването на процедура за отдаването на спирките на концесия за срок от 15 години, но и до днес тя не е обявена. През 2019 г. кметът Йорданка Фандъкова настоя спирките да се поддържат от общината, а не от частен оператор. В последствие възложи на новия зам.-кмет да реши кой и как да поддържа спирките.

„Въпрос на принципно решение е дали да се стартира процедура, за която има решение на СОС, но към нея няма интерес или да се доработи, за да може да се направи работеща и все пак част от спирките да бъдат дадени. Трети вариант е Центъра за градска мобилност да се занимава с тях. Тук обаче опираме до маркетинг и използване на рекламните площи. Търсенето и намирането на най-добрия вариант за управление на спирките трябва да бъде в интерес на гражданите, а именно – да имаме добра надежда спиркова инфраструктура и същевременно да имаме приходи от реклама и постоянна поддъръжка“, коментира още той.

Зам.-председателят на комисията по транспорт и пътна безопасност в Столичния общински съвет Зафир Зарков потвърди, че няма интерес към концесията, но това отдава на коронакризата и намаленият пътникопоток в градския транспорт, който до края на тази година не се очаква да достигне нивата на същия период от 2019 г.

„Целта на тази концесия е чрез публично-частно партньорство почти изцяло да бъдат подменени всички спирконавеси. Има известни притеснения относно това какъв ще е интересът, но има решение и предполагам, че в скоро време трябва да се процедира. Ако има интерес към нея – се реализира по този начин, ако не остава във варианта, в който ние трябва да решим този въпрос със средствата на бюджета и ЦГМ“, заяви Зарков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
София
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата