IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

При очаквани ниски сметки, високи фактури за топлото. Защо?

Откъде се получава разминаването?

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

Изравнителните сметки за отоплителния сезон са готови, но с тях дойдоха и неприятните изненади за мнозина абонати на "Топлофикация". Те алармираха за високи сметки за парно и топла вода, въпреки очакванията да им възстановят надвзети суми.

Константин Богданов първо получава изравнителна сметка, в която пише, че има да взима пари, а със следващата фактура става ясно, че дължи близо 300 лева.

"Аз лично не разбрах, според мен и един счетоводител не би разбрал абсолютно нищо от тези сметки. Имам да взимам 16, 60 най-вероятно или, предполагам е малката, а не голямата сума. По-възмутителното беше, когато 2 месеца по-късно получавам, че имам неплатена сметка за 278 лева", каза Богданов пред bTV.

Константин оспорва сметките. Категоричен е, че няма дължими стари сметки и не може да си обясни защо дължи толкова.

Според "Топлофикация" разминаването идва от това, че абонатите са очаквали върнатите пари от по-ниската цена на газа да покрие дължимото от изравняването.

"Тук обаче има нещо, което може би клиентите ни все още осмислят, че една част от сметките, които трябва да бъдат върнати, изравнителните сметки за топлинните счетоводители на практика вътре е включената и тази сума от ретроактивното намаление, но тази сума не може да бъде върната на ръка, нито могат да бъдат покрити стари и просрочени задължения", заяви Елизабет Павлова, говорител на "Топлофикация".

"Вижте голямата грешка на политиците, това е политичекси гаф, който не мога да опиша, изрично подчертахме, че ретроактивното връщане на средства ще внесе смут. Хората сега като разберат, че няма да получат обратно средства, ами ще имат да доплащат, не знам кой какво ще обяснява на потребителите“, каза Иван Хиновски.

Експертите предполагат, че хаосът със сметките ще продължи и през септември, когато ще се получават фактурите за август.

"Навлизаме в една пълна неопределеност на нашите сметки, защото се сместват три различни потока информация - първият поток различните цени на газа, помесечни, вторият  - различната енергия потребена, която се определя въз основа на дялотово разпределение на ниво етажна собственост и третият е вашето лично потребление", допълни Иван Хиновски.

Всеки, който иска да обжалва сметката си, може да го направи до края на месеца.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
София
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата