IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Ще промени ли третият лъч на метрото облика на София?

Арх. Любо Георгиев, ръководител на "Визия за София"

Ще промени ли третият лъч на метрото облика на София?

Снимка: БГНЕС

Първата част от третия лъч на метрото е инвестиционен фактор, но отчасти той вече е изконсумиран. На базата на миналогодишно изследване за потенциалния ефект от бъдещето разширяване на същата тази линия, се вижда, че консумирането на инвестицията се случва много по-рано от нейната реализация – с нейното обявяване и строеж. Това заяви арх. Любо Георгиев, ръководител на екип "Визия за София”, в предаването „Бизнес старт“ по Bloomberg TV Bulgaria.

Арх. Георгиев добави, че при отварянето на линията вече има издадени разрешения и построени сгради. Пример за това е районът на кв. "Красно село".

"По-големият плюс на тази линия не се изразява толкова в инвестиционни потоци, а в свързването на трудно достъпни, от гледна точка на градския транспорт, квартали", поясни още гостът.

"В рамките на „Визия за София“ бяхме направили проучване за транспортна достъпност на различните квартали до бизнес зоните. Именно тези на "Овча Купел", "Красно село", "Левски" и "Хаджи Димитър" са най-трудно достъпни.“, каза още той.

По думите му „процентите на използване на модалния сплит, т.е. с какво превозно средство се предвиждат гражданите, са останали непроменени дори и след отварянето на толкова станции.

По думите му необходими са повече стимули, забрани или ограничения за ползване на коли, дори и възможността за комбиниране на коли с метро или друг вид надземен транспорт.

По посока Изток-Запад – направлението, което в момента е затворено от протестиращи, 50% е транзитен трафик, което показва, че центърът на София се използва като магистрала, поясни гостът.

Много е важно да бъдат намерени обходни маршрути, но не да бъдат ползвани от хора с кола, а от пътуващи в градския транспорт или ако са къси разстоянията  - с колело, каза гостът.

На въпрос за потенциалното преструктуриране на района на Народното събрание в изцяло пешеходна зона, гостът отговори, че миналата година е одобрен от Общинския съвет план за устойчива градската мобилност. В този план присъства възможността за прекратяване на този транзитен център. „Само по себе си обаче това ще доведе само до напрежение“, коментира арх. Георгиев.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
София
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата