Да се разшири зелената зона за платено паркиране в столичните квартали "Яворов" и "Иван Вазов". Около тази идея са се обединили столични общински съветници, стана ясно от пост във Facebook на председателя на Столичния общински съвет Елен Герджиков.
В интервю за Dir.bg въпроса коментира и изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) в столицата Димитър Дилчев. На въпрос "Предвиждат ли се промени в обхвата на зоните за платено паркиране?", той отговори:
"Предложенията за промени на зоните се правят от гражданите и районните кметове, които след съответните обсъждания ги предлага на общинския съвет. На този етап "Слатина" и "Триадица" (бел.ред. - в които попадат кварталите "Яворов" и "Иван Вазов") са двата района, които са поискали разширение на зоните".
Председателят на Столичния общински съвет Елен Герджиков пък уточни, че днес е свикал за консултации представители на всички политически групи в СОС по темата, свързана с транспорта и политиките за паркиране. Повод е бил фактът, че в момента в комисиите към съвета се разглеждат три доклада, отнасящи се до промени в Наредбата за организация на движението на територията на Столична община - първият е на Борис Бонев от "Спаси София", вторият е на група съветници от ГЕРБ-СДС, а третият - на съветник и двама районни кметове от "Демократична България".
"Групите на ГЕРБ-СДС, Демократична България и "Патриоти за София" ще подкрепят доклада, който засяга тези промени. Освен това има консенсус и по идеите за въвеждане на електронен винетен стикер за паркиране, облекчение при издаването му на хората в неравностойно положение и добавяне на изискване за задължителен годишен технически преглед с цел премахване на превозни средства от улиците на София, които са излезли от употреба, но се ползват като складови помещения", обясни Герджиков.
Председателят на СОС допълни, че идеите за разширяването на синя зона и увеличаване на работното време на платените зони - към този момент не срещат подкрепа от всички политически групи в общинския парламент.
Предстои идеите да бъдат обсъдени в Комисията по транспорт и безопасност на движението. Те трябва да се гласуват на заседанието на СОС на 12.11.2020 г.