Дълбоки напуквания по пътното платно има, но проектантска или техническа грешка няма. Това заяви строителят на Лъвов мост по време на брифинг, цитиран от bTV. Той уточни още, че дилатационните фуги ще бъдат коригирани, но в момента времето не го позволява.
"Фугите са общо 4, служат за обиране и разпределяне на напрежението, за да не бъде конструкцията компроментирана - а от температурата и натоварването всичко се движи. При положителни температури асфалтът си поема напреженията, когато температурите паднат, той става по-нееластичен", обясни инж. Петър Стойчев.
Той обясни, че подобни нацепвания са нормални и се коригират, но при по-високи температури и след почистване на фугите.
"Искам да уверя всички, че мостът няма да падне. Такива дефекти в асфалта се появяват, нищо скандално не е станало", заяви и Диана Русинова от Европейския център по пътна безопасност.
"Съоръжението след 3 г. ще стане на 10 г. - нима очаквате, че не му трябва никаква поддръжка", запита Русинова.
Дилатационните фуги са в гаранционна поддръжка и при подходящи метеорологични условия ще се обработят с необходими материал. При обстойния оглед на цялото съоръжение на Лъвов мост е установено, че всички работни фуги изпълняват своите функции", обясниха вчера от кмеството.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.