Бързо заплащане и освобождаване на автомобила при поставяне на скоба в "синя" или "зелена" зона в София позволява ново мобилно приложение. Услугата Sofia Plus е на Центъра за градска мобилност.
Досега при поставена скоба, заради неплатено почасово паркиране, водачите получаваха sms. Новото е, че към това съобщение вече има и линк, чрез който шофьорите могат да се регистрират към приложението.
Основното предимство на новата услуга е, че спестява време, коментира пред БНТ Румяна Милова, директор на Дирекция "Паркиране и мобилност" при Центъра за градска мобилност. Тя допълни, че няма никаква опасност от изтичане на личните данни.
Старият начин за освобождаване на автомобила от скоба, който остава валиден, изисква от гражданите, които не знаят наизуст телефонния номер на "Центъра за градска мобилност", първо да потърсят най-близката указателна табела, след което да се свържат с дежурния диспечер, който изпраща съобщение към мобилния екип, поясни Милова. При използването на новото приложение времето за реакция се съкращава, а мобилният екип веднага получава съобщение.
"Когато имате скоба, в това приложение ще Ви излезе номерът на автомобила, на който е поставена. Тогава си въвеждате номера на сметката и Ви дава опция "Платете". Става много бързо и няма никаква опасност тази сметка да бъде ползвана за друго", заяви Румяна Милова.
Друго предимство на новата услуга е, че скобата може да бъде заплатена и дистанционно от друг човек, в случай, че водачът на автомобила в момента няма пари в брой или карта, с която да плати глобата.
Използването на приложението намалява възможностите за контакти на гражданите със служителите на ЦГМ в период на пандемия, допълни Милова.
Също така може да се заплаща престой в "синя" или "зелена" зона отново от приложението. То може да бъде изтеглено напълно безплатно.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.