Общата удовлетвореност от услугите на „Софийска вода“, част от Веолия, бележи ръст и достига 90% за изминалата година. С 6% се е увеличил делът на хората, заявили, че са „по-скоро доволни“ от ВиК оператора. „Тенденцията може да се определи като положителна в контекста на икономическата криза и в сравнение с мнението на потребителите за другите ютилити компании“. Данните и обобщението са от ежегодно маркетингово представително проучване на „Алфа Рисърч“ сред 1000 жители на столицата чрез количествено изследване, реализирано в периода 8-21 ноември, обхванати в различни възрастови, професионални и социални групи.
Данните очертават още няколко положителни тенденции. 76% от жителите на града пият чешмяна вода. Клиентите са доволни от непрекъсността на услугите (85%), налягането на водата (84%) и разнообразните канали за плащане на задължения (79%), обслужването на клиенти (69%). „Огромното мнозинство не са имали проблеми с водопреносните и канализационни услуги, а в случаите на такива налице е одобрение на клиентите от времето за реакция от отстраняване“, обобщават още от „Алфа рисърч“. 64% от респондентите не са имали проблеми с водата през 2021 г., което е 15% повече от миналата година.
Високо оценени са и новият сайт на дружеството, и мобилното приложение, внедрени само преди няколко месеца, като делът на ползващите нараства почти двойно спрямо миналата година.
„Софийска вода“, част от Веолия, е най-високо оценената комунална услуга в София според друг вид маркетинг инструмент – NPS score, адаптиран за изследване на доставчици на обществени услуги.
Ежегодното прочуване на „Алфа рисърч“ помага на „Софийска вода“ да се ориентира по-добре в мненията, нуждите и причините за удовлетвореността/неудовлетвореността сред своите потребители и е част от много други поети ангажименти към тях в „Хартата на клиента“. Данните, макар и в табличен вид, служат за постигане на целта на „Софийска вода“, част от Веолия, а именно – услуги като по вода, които са полезни за хората, обществото и живота в София!