През последните няколко месеца през нощта всяка вечер стават средно около 20 катастрофи в София. Това е около два пъти повече, отколкото в предишни години, показват данните на Института за пътна безопасност.
Експертите уточняват, че екипите, които контролират безопасността на движението през нощта в централната градска част са не повече от два, за ефективен контрол са нужни поне 12.
От Института подчертават, че многократно са сигнализирали министъра на вътрешните работи за липсата на физически контрол на движението в град София.
Относно конкретния инцидент от снощи експертите смятат, че е недопустимо да се изнася предварителна информация преди да бъде безспорно установен напусналия водач от пътното транспортно произшествие. Опитът ни показва, че такива случаи собствениците на МПС се консултират с адвокати и на база на предварително изнесената информация от Пътна полиция, шиканират целия наказателен процес.
Що се касае до факта, че в София управляват водачи с повече от 50 наказателни постановления, искаме да уведомим министъра, че са налице стотици такива. Липсата на инициативност и прехвърляне на отговорността единствено и само на слабото законодателство е израз на безсилие при управлението на риска от пътнотранспортни произшествия.
Подчертава се, че булевардите "Сливница", "България", "Черни връх", "Тодор Александров", "Южната дъга" са места с изключително висок риск от настъпване на ПТП и с практически нулев физически контрол. Изключително погрешно е 90% от контрола на Пътна полиция да се основава само на камерите за скорост, коментират експертите.
Те препоръчват при такива тежки катастрофи като снощната, при която загинаха две млади жени, да не се изнася предварително информация, докато не бъде установен напусналият водач от пътното транспортно произшествие.
Опитът ни показва, че такива случаи собствениците на МПС се консултират с адвокати и на база на предварително изнесената информация от "Пътна полиция", шиканират целия наказателен процес, уточняват експертите.
Близо година мина, откакто в град София беше изключена зелената мигаща светлина, която даваше допълнителна информация на шофьорите при преминаване през кръстовищата. По данни на Столична община след въвеждането й катастрофите на кръстовищата в град София са намалели наполовина. Необходимо е да се извърши задълбочен анализ какво въздействие е оказало изключване на зелената мигаща светлина върху безопасността на движението по пътищата в град София.
Експертите на ИПБ остават в готовност да окажат подкрепа и помощ на отдел „Пътна полиция“- СДВР за нормализиране на пътнотранспортната обстановка в град София.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.