Кметът на София Йорданка Фандъкова настоя час по-скоро да бъде подписан договорът с Министерството на финансите и да започне редовното плащане по Плана за възстановяване и развитие, с което ще се финансира разширението на третата линия на метрото.
Кметът Фандъкова алармира и за проблем с другия участък на метрото, с който ще се финализира третият метродиаметър.
Става въпрос за участъка през "Слатина", по бул. "Цариградско шосе", покрай зала "Арена Армеец". Там продължават обществените поръчки. Финансирането от страна Столичната община е осигурено, то е със заем от Европейската инвестиционна банка.За съжаление докато стигнем до строителството, ние всъщност нямаме одобрена промяна на Общия устройствен план, каза кметът. Тази промяна се прави от Министерския съвет, съобщи БТА.
"Три пъти ни се връщаха документите, три пъти ги поправяхме. Ключът отново е в парите, защото в тази промяна настоях да бъдат заложени ангажиментите, които лично министърът на финансите пое към София, че тези 143 млн. лв., които бяха отрязани от Плана за възстановяване ще бъдат компенсирани от държавния бюджет", каза Фандъкова.
Тя съобщи, че през тази година в държавния бюджет са заложени 41 млн. лв. но рискът за Столичната община за следващите години е твърде голям, ако няма гаранциите за останалите средства.
Фандъкова инспектира строителството на разширението на третата линия на метрото от "Хаджи Димитър" до ж.к. "Левски". В проверката участва директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев и председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев.
Към този момент нямаме забавяне в плащанията на изпълнителите, но за "Метрополитен" е непосилно да финансира проекта със собствени средства, каза столичният кмет.
Строителството на участъка от "Хаджи Димитър" до ж.к. "Левски" е с дължина 3 км и започна на 21 март и върви в срок, посочи Фандъкова. Тя каза, че се работи активно, изкопите са направени, около 80 на сто от подземните мрежи са преместени, за да се осигури началото на същинската строителна дейност. След построяването на цялата линия се очаква метрото да има 50 процента дял в градския транспорт.
Това е най-удобният и екологичен начин на придвижване, каза столичният кмет.
Участъкът от 3 км е изцяло подземен. Първата станция "Стадион Георги Аспарухов" се намира в непосредствена близост до футболния стадион.
Тя ще има голям вход с три ескалатора от страната на стадиона и втори вход в северния тротоар на булеварда, съобщи Стоян Братоев.
Кметът Фандъкова алармира и за проблем с другия участък на метрото, с който ще се финализира третият метродиаметър. Става въпрос за участъка през "Слатина", по бул. "Цариградско шосе", покрай зала "Арена Армеец". Там продължават обществените поръчки. Финансирането от страна Столичната община е осигурено, то е със заем от Европейската инвестиционна банка.
За съжаление докато стигнем до строителството, ние всъщност нямаме одобрена промяна на Общия устройствен план, каза кметът. Тази промяна се прави от Министерския съвет.
"Три пъти ни се връщаха документите, три пъти ги поправяхме. Ключът отново е в парите, защото в тази промяна настоях да бъдат заложени ангажиментите, които лично министърът на финансите пое към София, че тези 143 млн. лв., които бяха отрязани от Плана за възстановяване ще бъдат компенсирани от държавния бюджет", каза кметът.