IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

София окончателно остава без нощни автобуси

Не се знаело дали ще има пари и за издръжката на дневния транспорт

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

Четирите нощни автобусни линии, които функционираха в София до 2020 г., няма да бъдат възстановени, реши днес Столичният общински съвет (СОС).

Независимият общински съветник Борис Бонев внесе доклад в СОС за подновяване на нощните линии, който съветниците не одобриха. Той припомни, че нощният градски транспорт започна да функционира в началото на 2018 г., след голяма кампания на "Спаси София", която събра над 32 000 подписа. В първите месеци след въвеждането ѝ десетки хиляди софиянци се възползваха от услугата, а след последните промени в тарифната политика, нощният транспорт беше добавен като безплатна услуга за притежателите на годишната карта за цялата градска мрежа. В края на 2020 г. нощният градски транспорт беше спрян в края на 2020 г. заради оптимизация на разходите заради коронакризата, предаде БТА.

По време на дебата в зала Зафир Зарков, зам.-председател на транспортната комисия към СОС, каза, че ситуацията с обществения транспорт не е никак добра и дори не се знае ще има ли средства за издръжката на дневния транспорт. Зарков подчерта, че ситуацията се усложнява и с неясните параметри на държавния бюджет.

"Не може да взимаме такива решения, които ще доведат до генериране на допълнителни разходи за системата", каза Зарков. Той призова колегите си за отговорно и разумно мислене, за да може да се гарантира дневният транспорт, който е масов за гражданите на София. "Ако бяхме Дубай и разполагахме с необходимите средства и метрото през нощта можеше да върви през 20 минути", добави Зафир Зарков.

Карлос Контрера, председател на транспортната комисия към СОС ,каза, че докладът, внесен от Бонев, е знак към онази част от столичани, която наричаме умно-красиви, според която възможностите на общинския бюджет са безкрайни. Намираме се в ситуация, коренно различна от тази, в която четирите линии на нощния транспорт бяха разкрити, посочи Контрера. Той добави, че през 2019 г., последната „нормална“ година, нощният транспорт генерираше 1,9 млн.лв. загуби при 250 хил. пътувания за цялата година. Сега средномесечно по около 30 автобуса не могат да обслужат градските линии, защото чакат резервни части. В комисията по транспорт синдикатите изнесоха данни, че няма и достатъчно шофьори, каза Зарков и попита Бонев той ли ще кара автобусите, ако не се намерят водачи.

Председателят на СОС Георги Георгиев отбеляза, че за нощния градски транспорт са нужни 2 млн.лв., които "Столичен автотранспорт" няма как да подсигури. "Кои автобусни линии да премахнем, за да има нощен транспорт. Постоянно СОС одобрява вземането на заеми за автотранспорта,", допълни Георгиев.

В заключение преди гласуването Борис Бонев заяви, че аргументите на противниците на възстановяването на нощния транспорт показват неразбиране за ползите за града като възможност за придвижване на хората, облекчаване на трафика и намаляване на катастрофите. Освен това, по думите на Бонев, през деня има алтернативи за придвижване, а през нощта- не, особено с поскъпването на такситата от 1 януари. Бонев даде за пример градове, в които и сега, по време на финансова криза, нощният транспорт работи като Прага с над 30 нощни линии и Белград с над 20.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
София
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата