Ерата на „В момента всички оператори са заети“ приключва с нова дигитализирана карта, където проверяваме директно защо няма вода, какво е качество на водата у дома или подаваме сигнал за теч.
Софийска вода, част от международната група на Веолия, пусна на сайта си нова ГИС базирана интерактивна карта, която отразява в реално време всички текущи и планирани ремонтни дейности, точните граници на засегнатите райони, статус на изпълнение и очакван час за приключване.
В отделна категория е достъпна информация за качеството на питейната вода по квартали с публикувани актуални лабораторни анализи за месеца. Анализите се отнасят за общо 87 точки за мониторинг, разположени във всички части на столицата. Така по всяко време софиянци и гости на столицата имат достъп до качеството на водата в който и да е квартал. Обобщената информация е резултат от всекидневния мониторинг на „Софийска вода“, част от групата Веолия, чийто изпитвателен лабораторен комплекс всяка година взима около 2 000 контролни проби от пунктовете за мониторинг по водопроводната мрежа при консуматорите. От тях дружеството провежда близо 40 000 лабораторни проби за анализи.
Обновената интерактивната карта на дружеството дава възможност и директно да сигнализираме онлайн за теч или друга нередност по водопроводната и канализационната мрежа. Сигналът се регистрира директно в Хъбгрейда на дружеството, след което експлоатационните екипи проверяват и организират отстраняването проблема. Междувременно подателите могат да следят статуса на сигнала си на всеки етап от придвижването му.
Модернизирането на виртуалния информационен център на столичния ВиК оператор е придружено и с поредната видео-инструкция (https://youtu.be/WpchTZUpwvY), част от поредицата „Съветите на Софийска вода“