Забавеният трафик в столицата чрез различните съоръжения по кръстовища, пешеходни пътеки и пр. е намалил пътните произшествия и жертвите. Най-голямо значение за безопасността има стесняването на пътните ленти в ключови кръстовищата, което сваля скоростта там. Този анализ представи Виктор Колев от TrafficX - компанията, която прави умна организация на трафика.
София е на 61-о място по време за придвижване
Когато говорим за управление на трафика, има 2 понятия - време за пътуване и безопасност. В София сме на 61-о място с 20 минути време за преминаване на 10 км. Не се казва, че това е перфектният резултат. Това е 30 км/ч, обясни експертът на форума на "24 часа", който за пръв път среща новата местна власт и правителство. Виктор Колев се занимава от години с инсталации и поддръжка на системи за трафика.
Изкуствени неравности, повдигнати пешеходни пътеки, легнали полицаи - има различни методи за успокояване на трафика, изреди Колев. Добави, че камерите на КАТ са много малко.
Над 1,2 млн. жители в София и 600 000 коли, а още 50 000 влизат в София през 2016 г. Тогава е имало 416 светофари и две правителствени трасета.
Над 1,5 млн. жители по постоянен адрес в София с около 1 млн. регистрирани автомобили. Колко се движат вътре. На дневна база влизат около 100 000 коли, които са с регистрация не от София. Само за пример - в колона това биха били коли от София до Бургас. Той обясни, че жителите на Амстердам трябва да искаш разрешение за паркиране, преди да си купят кола.
290 камери наблюдават в момента трафика в столицата трафика, 490 камери записват регистрациите.
Виктор Колев прикова вниманието на кметовете, защото ги убеди, че знае как трафикът да стане по-смарт и безопасен. Задължително е поне в София в следващите години кръстовищата да се модернизират, а не да работят на локално ниво, поясни той важността всичко да е свързано.
В момента има линии на градския транспорт, с които се стига по-бързо, отколкото с кола. "Това трябва да стане навсякъде", каза Колев. Като част от общата картина обаче е и въпросът за неизбежността на наказанието на недисциплинираните шофьори. И поиска фишовете да се издават автоматично.
Въпросът за пловдивската индустриална зона - замислете се за факта, че тя е най-успешната и не е в Пловдив, там е може би нейният успех. Аз пожелавам много успехи на Пловдив, но идеята за тази зона за въглеродна неутралност е известна в цяла Европа, но не и в България. А тя привлича изключителен инвестиционен интерес, отбеляза министърът на околната среда и водите Юлиян Попов. Той призова кметовете да мислят и за програми за енергийна ефективност като обеща помощ с концепциите.
Зачитайте природните активи. Дюните са невероятно ценен икономически актив. Черноморски кметове, моля ви се пазете ги. Няма да направим компромис с тях, не слагайте хотели там. Не ме хващайте за траленето и унищожението на подводното богатство. Това е дълга тема. Природният актив е невероятен икономически актив, а ние го рушим, каза още министърът.
Българската агенция по експортно застраховане е изцяло собственост на държавата, капиталът ни е 27 млн. с него гарантираме плащания за 5 млрд. лв. Ние имаме финансово решение, което заменя банковите гаранции. Предлагаме застраховки тип гаранция и три вида застраховка на авансово плащане. Средствата не могат да отидат в друго направление и вие сте спокойни, че парите ви няма да отидат за друг проект или за завършване на други цели. Това мисля, че е достатъчно добър инструмент, за да може да работите с тези европейски пари, разказа председателят на Българската агенция по експортно застраховане Гълъбин Гълъбов.