Крайпътните табла, които отчитат скоростта с червени или зелени цифри, дават грешка. Това каза Димитър Петров от "Управление и анализ на трафика" в Столичната община. Той допълни, че табелите са преместваеми и картографират местата в града, където стават най-гомите нарушения на пътя.
На базата на данните вече са определени 8 локации, където ще се монтират нови камери за скорост. Те автоматично ще регистрират номерата на автомобилите на нарушителите и ще им се изпращат актове, допълни Петров. Местата са по основните булеварди – Околовръстното шосе, бул. "България", "Черни връх", "Сливница”.
"По-голямата част от светофарите в столицата работят на гъвкаво управление. Таймерите не са регламентирани и те могат да бъдат използвани на по-малки и стари, квартални кръстовища с по-слаб трафик", заяви още Димитър Петров.
"Броячите и преди промените в наредбата, които се предлагат, бяха така заложени. Те обаче не могат да бъдат използвани на местата, където имаме т. нар. гъвкаво управление. При него всъщност зеленият и червеният сигнал се променят динамично на базата на датчици, които подават данни в реално време за натоварването по различните клонове на кръстовището. На практика този таймер не знае какво да покаже, тъй като не е фиксирано примерно зелено през следващите 30, 20 или 15 секунди", допълни той.
Повечето специалисти подкрепят мигащия зелен сигнал на светофара, защото реално повтаря функцията на таймера и предупреждава водача, че ще се смени сигнала, но го прави много по-защитено, тъй като това е пряка функция на контролера и отделно се вижда на много по-голямо разстояние.