IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Градският транспорт като алтернатива за евтино и бързо придвижване

Според Калоян Карамитов е трябвало хората да бъдат по-добре запознати с новите предложения

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

Новият проект за реорганизация на движението на ключови места в центъра на София доведе до масово недоволство и протести от страна на живущите в района, но и на всички граждани на столицата. Такива протести са ценни за развитието на устойчива градска среда - в това е убден урбанистът Калоян Карамитов от “Екипът на София”

Според него е нормално такива проекти да са противоречиви. “За да има яснота какво се случва, да се успокоят и гражданите, че няма да има толкова драстични промени, е необходимо да се подходи с повече предварителна комуникация“, обоснова тезата си пред БНР Карамитов.

Той е на мнение, че е трябвало гражданите да бъдат по-добре запознати с новите предложения, а това не е направено, тъй като този проект не е от новите и е заложен от няколко години.

"Може би се подцени необходимостта от комуникация, защото проектът бе комуникиран преди 4 или 5 години. Разчиташе се, че хората така или иначе са запознати с този проект и няма какво повече ново да се каже за него. Трябваше да се мине в друга форма на партньорство между общината и гражданите. Самото проектно решение е изключително полезно за града“, каза урбанистът.

"Екипът на София" смята, че новата велоалея по бул. “Патриарх Евтимий” ще бъде ключова връзка за създаване на велосипедна мрежа в центъра на града. Карамитов сподели, че е направен реверанс към живущите на “Витошка” относно повечето паркоместа, а да не бъдат намалявани. И допълни още, че в последните 10-20 години Столична община влага много редства в стимуране използването на градски транспорт и устойчива мобилност.

"Не е казано, че трябва колите да бъдат забранени, но трябва да е ясно, че когато има алтернатива, която е по-бърза и по-евтина, е съвсем логично човек да избере другият начин на придвижване. Трябва приоритизиране и именно тук бус лентите са средство за това. Осигуряването на алтернативни възможности се случва точно чрез такива трасета. Наблюдава се и тенденция хората да не избират автомобила си, тъй като той е по-бавният начин за придвижване, особено ако се включи и времето за търсене на паркомясто", уточни Калоян Карамитов.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
София
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата