Нито един кандидат не се появи на тайния търг в Националната агенция по приходите, на който трябваше да бъде продадена марката на първия регистриран футболен клуб у нас – ПФК „Ботев 1912 – Пловдив” АД.
Търговската марка е обявена на търг заради задълженията от 2 милиона и 900 хиляди лева на бившия президент на „канарчетата” Димитър Христолов.
Цената за придобиване на правата върху марката е 172 хиляди лева. Подобен вид интелектуална собственост се продава за първи път от Агенцията по приходите. Днес никой не пожела да закупи емблемата и търговските права върху клуба със 100-годишна история.
„Ние продължаваме с продажбата, като при следващия търг ще намалим цената с 20%”, заяви пред Dnes.bg шефът на дирекция „Събиране” в НАП – Пловдив, Петър Бучов.
По думите му новият отбор на „Ботев” си има нова емблема и нови символи. Никой от новото ръководство не обмисля да закупи търговската марка „Ботев 1912”. Данъчните обаче са убедени, че рано или късно ще се намери купувач.
„Да изиграем второто полувреме, да видим как ще приключи мачът и тогава ще решим”. С тези думи Петър Бучов отговори на въпроса какво ще се случи, ако на нито един от следващите търгове не се появи кандидат-купувач.
Притежателят на марката ПФК „Ботев 1912 – Пловдив” АД ще може да я използва за развлекателни, образователни, културни, застрахователни и рекламни цели. Ще може да я поставя и на спортни стоки.
До края на февруари ще стане ясна датата на следващия таен търг.